رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت:پیش بینی می‌شود هشت نوروزگاه در نوروز ۹۸ در این شهرستان برگزار شود.

اجرای  ۸ نوروزگاه در نوروز ۹۸ در نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن جانجان، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از پیشنهاد اقامتگاه بومگردی «تازه ناب» و «وراینه» خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳ میلیارد تومان جذب شده که یک میلیارد تومان صرف مرمت مسجد حاج آقاتراب، موزه شهدا، خانه تاریخی صمصام و امامزاده بدیع‌الزمان شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا نهاوند یک روستای هدف گردشگری به نام «فارسبان» دارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند با بیان اینکه در ایجاد زیرساخت در سراب‌ها نیز اقدامات خوبی انجام شده است گفت: در سراب فارسبان بسترسازی روشنایی انجام شده و ساماندهی و آسفالت راه دسترسی آن نیز در دستور کار قرار دارد.

جانجان به پیش بینی هشت نوروزگاه در نوروز ۹۸ در نهاوند اشاره کرد و یادآور شد: یکی از اهداف این برنامه معرفی فرهنگ اصیل این شهر و ایجاد فضای مفرح و شاد در نهاوند است.

وی با بیان اینکه کشتی پهلوانی، اجرای موسیقی محلی، پخت آش محلی، نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های نوروزگاه است، افزود: روستای باباقاسم، روستای ملوسان، سراب گیان، سراب گاماسیاب، سراب فارسبان، سراب گنبد کبود، سراب کنگاور کهنه و بام نهاوند میزبان نوروزگاه است.

انتهای پیام/ب

۸ نوروزگاه در نوروز ۹۸ در نهاوند برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.